Rynek Infrastruktury
Przetarg dotyczy budowy drogi ekspresowej S7 na odcinku Ostróda Północ – Ostróda Południe. Jego długość to 9,7 km. Zadanie obejmuje również budowę obwodnicy Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 o długości 8,7 km.
Oferty złożyło konsorcjum Societa Italiana Per Condotte D’Acqua, Vianini Lavori i Inso Sisteni Per Le Infrastrutture Sociale, konsorcjum Salini, Impregilo i Todini Costruzzioni Generali, konsorcjum Budimeksu i Ferrovial Agroman, konsorcjum Porr i Teerag-Asdag, konsorcjum Mota-Engil, Dragados, konsorcjum Mosty-łódź i Bunte Polska, Skanska, konsorcjum Intercor, Erbedim i Pozbud T&R, konsorcjum OHL, Construcciones Rubau i Rubau Polska, Mapa Insaat Ve Ticaret Anonim Sirketi, konsorcjum Bilfinger Infrastructure i Bilfinger Construction, Astaldi, konsorcjum Strabag i Heilit+Woerner, konsorcjum Eurovia i Warbud, konsorcjum Aldesa oraz firma Energopol-Szczecin.
Spośród złożonych wniosków do połowy listopada tego roku GDDKiA wybierze wykonawców, do których zostaną wysłane zaproszenia do składania ofert cenowych. Na ich złożenie wybrani wykonawcy będą mieli 40 dni.
Budowa drogi S7 wraz z obwodnicą Ostródy polegać będzie na wykonaniu dwujezdniowej trasy ekspresowej, dróg serwisowych, wyremontowaniu wybranych dróg lokalnych. Powstaną obiekty inżynierskie oraz obiekty ochrony środowiska. Przewidziano budowę dwóch węzłów drogowych Ostróda Północ, który znajdzie się na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 oraz węzła Ostróda Południe na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 16.
Wraz z budową S7 powstanie obwodnica Ostródy, która będzie biegła w ciągu drogi krajowej nr 16 od skrzyżowania z DK-15 w Ornowie do węzła Ostróda Południe. Obwodnica miasta będzie posiadać dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.